HTML

Imola in Edinburgh

Edinburgh-ben töltött egyetemi éve(i)mről való beszámoló.

Friss topikok

  • Imolka: @Rita_Bp: tudom, hogy sokkal rosszabb is lehetett volna, de akkor még az is elég rossznak tűnt. De... (2009.10.24. 21:47) Hétvégi vonatozás és egy csepp japán kultúra
  • Imolka: @Rita_Bp: Sziiiija!:) örülök, hogy tetszik a blog, s remélem jól sikerülnek a vizsgáid!!! Szorítok... (2009.10.18. 18:29) A 33-as busz
  • Imolka: @Manócs: nekem is furcsák voltak ott a pálmafák, nem értem, hogy képesek életben maradni ilyen idő... (2009.10.07. 16:59) Kirándulások
  • Imolka: @Beze: örülj, hogy nem vagy med student, mert akkor 9-5-ig lenne órád, mindegyikre tutorial + prac... (2009.10.03. 20:29) Órarend
  • Imolka: a Sainsbury's nem olcsó, csak az van a legközelebb:P Egyébként itt is van lidl, tesco meg asda (bá... (2009.09.29. 20:03) A mai nap (azaz hétfő, 2009.09.28.) izgalmai*

Linkblog

2009.09.10. 22:51 Imolka

Hogyan indultunk el a-t elintézni, s lett helyette b

Mielőtt elkezdem a mai nap sztoriját, válaszolok az árakkal kapcsolatban.

Mivel a Sainsbury van szerintem a legközelebb a szállásunkhoz, a kaját biztos, hogy onnan fogom venni. A kenyér pl lehet 1 vagy 2 fontért venni, de van 86 vagy 65 penny-ért is. Egy dezodor az 1.83 font körül van, tusfürdő (500 ml) meg 1.68 volt, de láttam 2.vmennyiért is. Mosóport lehet kapni kicsi, közepes meg nagy kiszerelésben, és nyilván növekszik az ára: kicsi az 2.vmennyi, a közepes olyan 5.60 s a nagy az 10.vmennyi font. Mi Evian vizet vettünk, 4 db asszem 1 literest, 2.77 fontért. Türcsi (kicsi) az 2.99, nagyobb az 5.99, ilyen szőrös-meleg papucs 6 font. A konzerves kaját megvenni meg tényleg olcsóbb, mint megvenni a hozzávalókat a kajához. :( 86 penny-ért, meg szerintem olcsóbban is lehet kapni konzerves kajákat, viszont a csirkemell filé az 4 vagy 6 font, s a comb az asszem 2 volt. Az Uncle Ben's barna rizs ugyan drágább, mint a sima csomagolásos, de gondolom azért, mert míg az egyik 10 perc alatt megvan, a másikknak b 40 perc kell. A felvágottakra nem emlékszem, meg a sajtokra sem, de nagyon nagy választék van. Mindennél meg kell nézni, melyiket veszed, mert van, amelyik jóval olcsóbb, de van, amelyik viszont drágább. Remélem ez valamennyire segített. Még talán annyi, hogy a gyorséttermek, pl Pizza Hut, elég drága: egy közepes pizza 19.99 font. A kínai mondjuk olcsóbb volt, az olyan 16/17 font körül volt.

És akkor térjünk át a mai napra. A cooked breakfast egész jó volt; nem volt olyan rossz, mint amilyennek kinézett:P Tükörtojás, bab, gomba, paradicsom, meg sűlt kolbász volt. A kolbász olyan volt, hogy tiszta ráncos volt a bőre, meg úgy tűnt, mintha kicsit megégette volna a srác, de mindezt leszámítva nagyon finom volt. A gomba nem tudom, milyen volt, mert nem ettem meg, de mivel anyu csak kettőt evett meg a négyből, ezért gondolom, annyira nem lehetett jó.

Reggeli után meg böngésztem, nagy nehezen eldöntöttem, hogy O2-ős telót érdemes venni, mert nekik van a legjobb ajánlatuk. Persze ez olyan, hogy kinek mi tetszik jobban/mi kell... Ha inkább sms-ezel, mint telefonálsz, akkor az O2 tényleg jó neked, ha viszont inkább beszélsz, akkor gondolom a vodafone; nekik nagyon sok ilyen ajánlatuk van, hogy csak 5 penny-ért beszélj mindenféle országgal. Aztán, hogy UK-n belül mennyiért beszélsz, nem tudom. Egyébként ha te is rá akarsz keresni, akkor csak üsd be, hogy shop.o2.co.uk-t. A többinek is ugyanez, csak o2 helyett mondjuk vodafone. A T-Mobile-t nem néztem meg.

Miután eldöntöttem szépen, melyik telót akarnám, melyik tariff-fal, nagy nehezen sikerült megtalálnom, hol van O2-ős bolt, s elmentünk. Igen ám, de az a teló, amit kinéztem, a boltokban már nem árulják, Nokia 5310-es volt, helyette van a Nokia 5220, ami persze nem tetszett. Aztán amikor visszajöttünk a szállásra, rájöttem, hogy azért nincs már a boltokban, mert amit kinéztem, használt volt xD. Ilyet is csak én tudok. Úgyhogy holnap folytatódik a mobil vadászat, persze csak miután megvettem a Freshers' Pack-et.

Ma olasz éttermet próbáltunk ki, ami drága volt ugyan, de nagyon hangulatos, és fincsi volt a kaja. Mondjuk ilyenkor persze mindig elfelejtem, hogy a bolognese spaghettit nem tudom normális ember módjára elfogyasztani... Viszont a pincér olyan helyes srác volt, hogy már csak azért megérte bemenni:D Olasz volt, olasz akcentussal beszélt, amit szintén nem értettem...

Hazafelé vettünk hajszárítót. Utolsó darab volt, ilyen travel, van hozzá két fajta adapter, ami jó Amerikába, Ausztráliába és Új Zélandba meg Európába. S ez is 19.99 fontba került, mint a pizza. Le volt szállítva 23 fontról, asszem.

Eldöntöttük, hogy ma elbuszozunk az Ikeába... Direkt megnéztük a megállóban, hogy hány megálló, melyik busszal, mikor jön, s amikor elindultunk, rá kellett jöjjünk, hogy attól, hogy a megállóban az van kitéve, hogy nyolc megálló az Ikea, az nem jelenti azt, hogy tényleg csak nyolc megállónyira van... De mind1, kijutottunk, s körbenéztünk, vettünk műanyag dobozokat, 3 db 1.29 font, így megvolt az aprónk a visszaútra. Mellesleg kinn van a francban, mondjuk 15 perc alatt visszajutottunk, csak szerintem valahol a város szélén lehet. A 47-es busz megy ki oda.

Szóval rendesen elfáradtunk ma is, én nem csak fizikailag, hanem szellemileg is. Ezt az is bizonyítja, hogy könnyesre röhögtem magam azon a szón, hogy "brain dead".

Zárás képpen, a nap poénja:

Mi is az az eufémizmus...:

-Mi az a crematorium? Az, amikor elégetik a hullákat?
-Igen, az, amikor elhamvasztják az elhunytakat.
 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://imolainedinburgh.blog.hu/api/trackback/id/tr961374141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beze · http://beze.extra.hu/avatar.jpg 2009.09.10. 23:22:21

hűű ez rengeteg sok érdekes infó volt, köszönöm szépen :))
a kaja jó árúnak tűnik, bár természetesen egy csöppet drágább mint nálunk itthon. viszont a pizzal iszonyatos!!! 20 font az kb 6000ft-nak felel meg, 1 db pizza! nagyon durva.
btw, tudtommal magyarországról O2 honlapját nem engedi elérni, mondván, hogy csak UK-belieknek adhatnak el mobilt. a T-mobilnak pedig vodafone-hoz hasonló árú ajánlataik vannak, nem rossz, még tán olcsóbb is (nem úgy mint itthon)

jah, és nem tudom, tudod-e, de Jet még ott van tudtommal. szóval akár össze is futhatnátok :P

Imolka 2009.09.11. 10:36:01

@Beze: hát, ha nem jó a link otthon, akkor majd ha kijöttök, legalább tudjákok már, hogy kell rákeresni. :) Jetli még itt van??? azt hittem, már rég hazament, mmint mielőtt elmegy Cardiff-ba, gondolom el kell hozza a cuccait... vagy alapból úgy jött ki nyár elején, hogy majd innen megy le direkt Wales-be?

Tegnap este elfelejtettem beírni, de a busz jegy, felnőtt, egy útra 1.20 font, napi jegy 3 font, de lehet, hogy ezt már tudjátok néhányan. Diák kedvezményről majd szerintem akkor fogok tudni, ha már a szálláson leszek.

Imolka 2009.09.11. 14:34:40

A PIZZA NEM 19.99 VOLT, HANEM CSAK 9.99... BOCSIIIII. Szerintem rossz blokkot néztem az estexD de máshol egy közepes pizzát 4.99 fontért is lehet kapni. és ez biztos:D

lpb 2009.09.11. 20:53:00

úúú, tiszta hasznos amiket írsz bár tényleg keményebbek az árak mint itthon
és képeket én is:)
süti beállítások módosítása